مقایسه کارت حافظه DDR4 با DDR5؛ ارتقاء غیر ضروری

دینی
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

درباره وب

به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
جعفر اسدی
تبلیغات



اگر به خاطر داشته باشید، کار زیادی در مقاله انجام نمی دهد. ما به طور کامل پردازنده های Core i9-1200K و Core i7-12700K را بررسی کردیم و در آن بررسی، کارت های حافظه DDR5 و DDR4 را در بازی های متعدد آزمایش کردیم و در نهایت به نتیجه رسیدیم. برخلاف انتظار، کارت‌های حافظه گران‌تر و سریع‌تر از نظر فنی بسیار کمتر از حد انتظار هستند. که در بیشتر زمینه ها صادق است. مخصوصا بازی کردن

به روز رسانی غیر ضروری

اگرچه برخی از نام‌های حافظه‌های DDR5 عملکرد خوبی از خود نشان می‌دادند، اما به طور کلی آنچه در بالا گفتیم در بیشتر موارد صادق است که ما را مجبور می‌کند تا DDR5 را به کسانی که قصد خرید پردازنده دوازدهم اینتل را دارند توصیه کنیم. پیشنهاد می کنیم به طور کلی از DDR5 صرف نظر کنید و به DDR4 اثبات شده تکیه کنید. چرا؟ چون تفاوت ddr5 با ddr4 ما را مجاب به این حرف میکند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که زمانی که مقاله را منتشر کردیم، سریال Alder Lake هنوز منتشر نشده بود. و ما هنوز قیمت و در دسترس بودن DDR5 را نمی دانیم و به بازخورد خرده فروشان و سازنده در مورد این حافظه متکی هستیم. این افراد می گویند موجودی DDR5 کم است و قیمت آن خیلی بالاست. و بعد از چند ماه معلوم شد که آنها واقعاً حق داشتند.

تا لحظه نگارش این مقاله، هیچ حافظه DDR5 در فروشگاه های قطعات کامپیوتری موجود نیست و ارزان ترین کیت 23 گیگابایتی موجود، کارت حافظه 560 دلاری Kingston Fury Beats DDR5-5200 CL40 است. خاص از طرف دیگر، ارزان‌ترین کیت لیست شده Corsair Vengeance DDR5-4800 CL40 32GB با قیمت 320 دلار است. کیت کارت حافظه 32 گیگابایتی DDR5-6000 CL36 که در بررسی CPU 12900K خود استفاده کردیم در حال حاضر 320 دلار قیمت دارد.

استاندارد DDR5

تنها بر اساس قیمت و نادیده گرفتن این واقعیت که این موجودی حافظه نزدیک به صفر است، خرید (واقعا تلاش برای خرید) حافظه DDR5 برای بسیاری از افراد تصمیم عاقلانه ای نیست.

با این حال، از سوی دیگر، انتظار می رود که سهام DDR5 در سال آینده افزایش یابد و قیمت آن کمتر شود. بنابراین، تصمیم گرفتیم نگاهی عمیق‌تر به تمام DDR5 ارائه‌شده به گیمرها (در هنگام استفاده از پردازنده‌های Alder Lake) بیندازیم و امیدواریم که این مقاله به تعیین بهترین زمان استفاده از آن کمک کند. این یک فناوری حافظه جدید است.

برای به دست آوردن یک نتیجه خوب و قابل اعتماد، ما 41 بازی را در 1080p، 1440p و 4K (و با استفاده از Radeon RX 6900 XT) آزمایش کردیم. ما از کیت G. Skill Trident Z Neo 3600 CL14 برای تست DDR4 و کیت Trident Z5 RGB 6000 CL36 برای تست حافظه DDR5 استفاده کردیم. از سوی دیگر، حافظه DDR4 روی MSI Z690 Tomahawk Wi-Fi DDR4 و DDR5 روی MSI Z690 Unify تست شد.

پیشنهاد ما

با رفتن به Alder Lake برای گیمرهای اقتصادی بیشتر با پردازنده Core i5 یا Core i7، توصیه ما Gigabyte Z690 UD DDR4 (200 دلار) یا MSI است. (220 دلار) و یک کیت ساخت DDR4 مانند Ripjaws V (135 دلار) با آن بخرید.

اما از طرف دیگر، اگر Lake Raptor یک پیشرفت بزرگ است و ارزش ارتقای سایر قطعات را دارد، بهتر است یک مادربرد Z790 با حافظه DDR5 تهیه کنید و یک کیت DDR4 دست دوم بفروشید. خوبی در مورد آن این است که اجزای شما ارزش خود را به خوبی حفظ می کنند (مادربردهای اینتل ارزش خود را حفظ می کنند زیرا همیشه سنگین هستند).

تا آن زمان، شما به دنبال بهترین مادربرد با بالاترین کیفیت حافظه DDR5 و با بهترین قیمت هستید.

همچنین این امکان وجود دارد که دارندگان پردازنده های نسل دوازدهم تا زمانی که پردازنده های نسل چهاردهم وارد بازار نشوند، نیازی به ارتقا احساس نکنند و به هر حال به یک مادربرد جدید نیاز داشته باشید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تاريخ : سه شنبه 22 شهريور 1401 ساعت: 22:8 ا نویسنده : جعفر اسدی ا

امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: